Att ta emot Jesus

10.10.2016 in Blogg

För några veckor sedan hade jag förmånen att få vara förebedjare under ett ungdomsmöte. Efter en fantastisk predikan blev det lovsång och det strömmade folk till förbön. Efter många fina människomöten kommer plötsligt en ung tjej fram till oss. Hon berättar försiktigt att hon varit kristen hela sitt liv, men aldrig öppet gett hela sitt liv åt Jesus och att hon nu gärna skulle göra det. Jag blev ju helt ifrån mig, ”wow absolut” och tillsammans gled vi ner på knä mellan kyrkbänkarna och bad en frälsningsbön. Efteråt hade jag en riktig ”Hallelujah moment”. Tänk att få vara med då någon faktiskt lägger sitt liv helt i Jesu händer. I Romarbrevet 10:9 står det att ”Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.” Det finns ett löfte i denna vers som verkligen är att lita på; om du med din mun bekänner och i ditt hjärta tror, så SKALL DU BLI FRÄLST.

Så ifall du tror på Jesus, men aldrig bett en frälsningbön eller öppet tagit ett beslut att följa Jesus, och kanske ibland känner dig osäker på din frälsning så kan du göra som den här tjejen. Kom till förbön eller stig fram vid ett altarkall, och bekänn med din mun det du redan i ditt hjärta tror på. Vid tvivel kan du då alltid komma tillbaka till denna vers, och säga ut, proklamera att du verkligen tillhör Jesus.

Christian Nygård